أبي سر نجاحي
مرسل: الخميس 5 ديسمبر 2024 6:06 pm
انا قصتي خياليه وواقعيه
وحابب اشاركها معاكم وياريت تعجبكم ومعلش علي الغلطات الاملائيه
ونبداااااااا
انا اسمي ذياد السيد شاب زي اي شاب عمري 25 مفيش فياا حاجه مميزه طولي 180وزن 90 ومكرش شويه بس مش اوي وابويا الحج السيد راجل علي المعاش عمره 64 وامي ست بيت مصريه عمرها 55 ووزنها 120 واختي حنان عمرها 30 وجسمها مظبوط ومتقسم صح طولها 160 ووزنها 70 كيلو بس معظمهم في بزازها وطيازها حاجه تهبل يعني نيجي عندي انا بقي انا طول عمري من ساعة متولدت وانا منبوذ ومكروه من ابويا معرفش ليه بس كل مكنت اطلب حاجه منه او اعوزها ويكون رافض ينفذهالي اما امي بقي دي القلب الحنين واحلا حاجه في حياتي كانت دايما توقف معايا تديني فلوس من ورا ابويا وتجبلي اللي انا عايزه ودايما واقفه في دهري نروح لحنان اختي كانت دايما تساعدني في مزاكرتي من وانا صغير وكنت متعلق بيها اوي لغاية متجوزت وسافرت مع جوزها احمد (ودا قدام هيبقي لي دور في القصه) وكنت دايما احكي معاها كل حاجه حصلت معايا وهي بردو بس مش اوي نرجع بقي ليااا القصه دي بدات معايا من عشر سنين كنت لسه عيل 15 سنه بس كانت دماغي حلوه المهم كنت في يوم كان اول يوم مدرسه ورحت كنت ساعتها في 3اعدادي وكنا لسا جايين جديد في المنطقه وابويا نقلني في مدرسه جديده وصحيت الصبح طبعا علي صوت ابويا وهو بيزعقلي ويقولي قوم يافاشل ياللي مش نافع وكان جاي عشان يضربني بالحزام بس امي واختي حجزو مبينا ولبست ونزلت علي مدرستي واختي راحت جامعتها وانا دخلت المدرسه لسه بتعرف علي المكان الجديد بنسبالي ولقيت بنت كانت واقفه في الجنينه فقولت اروح اسالها علي الفصول منين عشان كان في مباني كتير في المدرسه ولسه بتكلم معاها ولقيت تلت دواليب واقفين ورايا (المدرسه مشتركه وفيها من حضانه للثانوي)
دولاب منهم:انتا مالك بيها يله
انا:وانتا مالك هو حد كلمك
نفس الدولاب:اه دانتا حلو اهو وبتعرف ترد وراح ماسكني من القميص وراح رزعني بالبوكس في وشي والاتنين اللي معاه اشتغلو عليا ضرب وانا مش شايف اي حاجه عشان البوكس جيه في عيني ومفقتش غير علي زعيق ابويا في البيت قمت ولسه بفوق لقيت اختي بتجري عليا وبتحمد ...ان انا فوقت وندهت علي امي اللي جات جري عليا تشوفني وانا مش فاكر حاجه غير اخر حاجه لما انا كنت في المدرسه وسألت اختي ايه اللي حصل قالتلي ان المدرسه اتصلت ب بابا وقالتله علي اللي حصل معاك وبابا جابك هنا وماما طهرتلك الجروح اللي في وشك بعد كده جيه بابا وطبعا زعق وضربني تاني وانا مش قادر اصلا وساب البيت ومشي وانا نمت من كتر الضرب اللي خدته وصحيت تاني يوم علي الساعه 11 ودخلت اخد شاور وطلعت لقيت امي حضرت الفطار وقاعده مستنياني علي السفره قاعدت معاها وهي بتسألني عن ايه سبب الخناقه اللي كانت في المدرسه حكتلها اللي حصل بعد كدا قالتلي معلش حقك عليا عشان ابوك زعلك امبارح وضربك وهو خايف عليك وبيحبك وعمل كده عشان مصلحتك وانا ولا شاغل بالي اصلا وقمت غسلت ايدي ودخلت اوضتي اتابع صفحتي علي الفيسبوك ولقيت اد مبعوت علي الصفحه وقبلته وكان بأسم زينب حسين وبعد شويه لقيت رساله مبعوت علي الصفحه وفيها عامل ايه النهارده دخلت اشوف مين لقيتها مبعوتا من نفس الايميل بأسم زينب حسين استغربت مين دي اللي جايه تسالني عن حالي (ملحوظه:مكنتش فاكرها اصلا) رديت وقولت انا تمام بس مين انتي قالتلي انا اللي انتا اضربت عشانها
انا:طب وانتي جبتي الأكونت بتاعي ازاي قالتلي منا اللي روحت قولت للمدير عشان يجي يلحقك ومكناش عارفين ليك اي حد فاخدت الموبايل بتاعك ورنيت علي بابك والمدير كلمه وانا اخدت النمره بتاعتك من عليه
انا:طب ومكلمتنيش ليه اسهل
زينب:كنت خايفه لما تعرف ان انا سبب الخناقه تقفل فوشي ف انا بحثت علي ايميلك برقمك وقولت ادخل اكلمك اطمن عليك
انا:طب يا ستي فيكي الخير وال..انا تمام الحمد ....
زينب: طب انتا جاي بكره المدرسه
انا:مش عارف بس هحاول اجي
زينب:طب اسيبك انا دلوقتي وبكره نتقابل
انا:خلاص ماشي رغم اني مش متأكد اني ممكن ااقبلك تاني اصلا وقفلنا علي كدا ودخلت علي الصفحه بتاعتها ولقيتها منزله صور ليها حاجه كده ايه كيرفي من اللي قلبك يحبه وصف ليها.(هي في نفس عمري طولها 155 وزنها 70 وبزازها حجم البرتقال. طيزها مرفوعه حجم الشمام كدا )وقفلت الكمبيوتر وقمت جرس الباب كان بيرن رحت عشان افتح لقيت الست هاله جارتنا ست في الاربيعينات عندها ولدين وبنت ودول دورهم قدام في القصه وصف ليها (ست في الاربيعينات بس حاجه كده بكيستها لسه بيضا وخدودها لونها احمر وشعر بني فاتح وعودها فرنساوي اصيل بزازها في حجم كف الايد وطيزها مرفوعه زي بالون حجمه متوسط)اول ماشفتني اخدتني بالحضن وتمسك في وشي وايدي وتقؤلي مين ابن الكلب اللي عمل فيك كدا وانا قولتلها دي كانت خناقه ومش مستهاله دا كله ودخلت وندهت علي امي وجت وقعدو في الصاله وانا دخلت اغير علي الجرح وسمعهم وهم بيتكلمو وبيقولو
امي:الواد كبر خلاص وبقي بيتخانق علي البنات
هاله:خلاص الواد كبر اهو وشنبو ودقنوا طلعوا وشويه ويقولك جوزيني ياما
امي:اه وا..خلاص كبر وبقي طول بعرض مشاء ....عليه
هاله:بس ابقي خلي ابوه يخف ايده عليه شويه الواد كبر ومينفعش يضرب خلاص دا بقي راجل اهو
امي: ليل نهار اتكلم معاه ولا حاطط في دماغه كل اما اقوله ميضربش الواد يقولي ابني وبربيه ملكيش دعوه خايفه احسن يجي بعد كده يعمل في الواد حاجه
هاله:ليني دماغه انتي بس وانا هكلم ذياد وافهمه ان ابوه كبر خلاص وبقي بيتخانق مع دبان وشه
امي:اهو عندك في الاوضه خشيله قامت هاله جاتلي وزي العاده دخلت من غير متستأذن وفتحت الباب وانا كنت قالع وقاعد بالبوكسر علي اساس اني في اوضتي وكدا يعني واول مدخلت كنت انا نايم علي السرير اتخضيت وهي ولا هنا ودخلت وقاعدت جمبي علي السرير وانا قمت البس اي حاجه استر بيها نفسي وهي بتضحك وتقلي كبرت ياواد وبقيت تتكسف مني قولتلها وهو في حد يخش كدا كان بيتك هو (انا وهي كنا بنهزر مع بعض عادي) وبعد كدا قامت وجاتلي عند الدولاب وتحسس علي دهري وعلي الجروح ومشت ايديها لغاية صدري وعماله تنزل ايدها لتحت رحت ماسك ايده وقولتلها
انا:انتي بتعملي ايه
هاله:بشوف الجروح ياواد ايه مالك
انا: وفي حد يشوف كدا برضو
هاله: زي منا عايزه اشوف براحتي دانا اللي مربياك يواد
انا:وشوفتي كويس
هاله: لا لسه
(في دماغي الوليه دي عايزه ايه )
انا:لسه ايه
هاله :وبتمشي ايدها ناحية زبري اصل لسه عايزه اشوف كويس
(في دماغي خلاص يبقي كدا البادي اظلم)
(فلاش باك قبلها بيومين)
كنت انا اعرف واحده في المنطقة عندنا وكانت بت شمال وكنت زنقها في بير السلم وفشخها بوس وتقفيش وهاله كانت بتتفرج من غير محد مننا يشوفها وفي الاخر جت عشان تقفشني معاهاوتزعقلي وانا قولتلها خلاص اول واخر مره والبت كانت ولا هممها حاجه ومشيت وانا وهاله طلعنا علي الشقه وهي عينيها منزلتش من علي زبري اللي كان واقف وعامل خيمه من الهيجان اللي كنت فيه
(نرجع من الفلاش باك )
((ملحوظه هاله كانت جارتنا في البيت القديم ولما عزلت كلمت امي عشان نيجي نسكن جمبها))
معلش نسيت هاله جوزها ميت هاله:انا كنت عايزه اشوف زي البت
انا:بت مين
هاله:البت اللي كنت فاشخه في بير السلم ولا نسيت
انا: يعني انتي عايزه تشوفيه من عنياا الاتنين
ومسكت شفايفها بوس ومص ولحس وايدي بتنزل علي بززها وفجأة الباب اتفتح
ياتري مين اللي فتح الباب
ودا اللي هنعرفه الجزء القادم ......انتظروني قريبا
المعاد هيبقي نفس اليوم من كل اسبوع:99:
الجزء الثاني
قبل اي حاجه بشكر جدا الاشخاص المعدود اللي تكرمت وعلقت علي قصتي وانشاء ال...هنفذ اللي اتطلب مني في الجزء دا وباقي الاجزاء
وقفنا المره اللي فاتت لما الست هاله جارتنا كانت عندنا في البيت تعالي نشوف ايه اللي حصل
هاله:انا كنت عايزه اشوف زي البت
انا:بت مين
هاله:البت اللي كنت فاشخها في بير السلم ولا نسيت
انا: يعني انتي عايزه تشوفيه من عنيااا. ومسكت شفايفها وكان طعمها زي الكريز ولساني زي ميكون بيتخانق معاها مش بيمص لسانها وفضلنا حوالي خمس دقائق في البوسه لغاية مسبت شفايفها ونزلت علي رقبتهاا وحده وحده وبلحس فيها وعض حلمه ودانها علي الخفيف وكل دا وانا حاطط ايدي علي بزازها وعمال افرك فيها من علي الهدوم ولسه هكمل وقلعتها العبايه اللي كانت هتتفرتك من علي جسمها وسمعنا صوت امي بينادي ليا انا وهاله والباب اتفتح وكانت امي اللي فتحت الباب بس الحظ كان معايا لانها لما جت تفتح الباب جرس الشقه رن وسبتنا وراحت تشوف مين اللي بيخبط
وانا في الوقت دا كان دمي نشف في عروقي وهاله عماله تعدل في هدومها وطرحتها وطلعت تروح بيتها من غير ولا كلمه ومشيت من هنا وكانت اختي اللي جت وسلمت عليها بس شكلها مكنش حلو وباين عليها انها مدايقه وراحت علي اوضتها وامي راحت علي المطبخ تحضر الغداء وانا لبست عشان عايز اسأل علي دروس خصوصيه عند المدرسين عشان الدراسه بدأت وكدا يعني وانا طالع من البيت ولسه بقفل الباب الااا والست هاله بتفتح الباب وبتندهلي رحتلها اشوفها عايزه ايه ولسه هتكلم شدتني من ايدي علي جوا عندها في البيت
انا:اي يوليه انتي اللي بتعمليه دا هو في اي
هاله:عشان محدش يشوفنا دانا كنت هموت من الخوف لما امك فتحت الباب علينا واحنا في الاوضه عندك لولا ستر.... كنا اتفضحنا
انا:. (بقرب عليها بإيموشن حمدي الوزير)وايه يعني لما تخش هتشوفني وانا معايا الفرس الجامد وببوسوا كدا(ببوسها جمب بوقها وفي رقبتها)
هاله:بس يا واد انتا اتلم احسن انا جسمي سايب من لما كنت عندك ومش قادره
انا:هما فين عيالك
هاله:نزلوا كلهم اللي راح جامعته واللي راح مدرسته
انا:حلو اوي هيجو امتي
هاله:يعني علي العصر وبعدين انتا بتسأل ليه
انا:اصل كان في كلمتين محشورين في البوكسر كنت عايز افك معاكي بيهم وبقرب عليها ولسه هي هتتكلم رحت بايسها من شفايفها ورحت حاطط ايدي علي كسها اللي بدا يبل صوابعي من علي الهدوم من كتر عسلها وانا بفرك فيه وابوس في شفايفها اللي زي الكريز وهي بدات تتجاوب معايا وانا بقطع في شفايفها حرفيا مش ببوسها وبنزل علي رقبتها وانفخ ورا ودانها وقلعتها العبايه واه والف اه علي انا شوفته يابا رشدي جسمها بيلمع مفهيوش شعرايا وكانت شمعه منوره سألتها امال انتي بتنضفي لمين يشرموطه
هاله:هيكون لمين يعني انا بحب النضافه من صغري ومبسبش شعرايا واحده في جسمي
انا:لا مهو باين ياشرموطه
هاله:طب ايه هنقعد كدا كتير
انا:عايز ايه يعني
هاله:نكمل اللي احنا كنا بنعمله
انا:وهو ايه اللي كنا بنعمله
هاله:تريحني يعني
انا:لا اسمها تكمل فشخ فيااا وتنكني بزبرك وتشقني نصين
هاله:لا مش هقول كدا عيب يا واد
انا:خلاص براحتك خليكي هايجه علي روحك كدا وشوفي مين هيريحك
(انا بكلمها وشغال فرك في كسها وهي عماله تتلوي تحتي زي التعبان)
هاله:خلص ياواد مش قادره وهي بتتكلم ونافوره ضربت في وشي عسل من كسها وغرقت ايدي وصدري والملايه تحتها ومش قادره تاخد نفسها وانا نزلت لحس في عسلها من علي كسها لحد مهاجت تاني وسبتها تاني وقولتلها
انا:ها هتقولي ولا ايه
(اصل انا واد بضان):haha:
هاله:خلاص مش قادره انا شرموطه ووسخه بتناك من ابن جارتي وهيفشخني دلوقتي بزبره وينطر لبنه في بقي وانا هبلعه كله
انا:تعجبيني يا لبوه كدا نبدا بقي
وفضلت الحس في كسها وايدي بتفرك في حلمتها والايد التانيه حاططها علي طيزها من ورا ببعبصها بيها علي الخفيف وهي شغاله اههههه مش قادره اوف احححححححح دخلو مش قادره حرام عليك وانا مش سأل فيها وشغال في كسها لحد مجابت تاني مره بعد كده طلعت زبري وحطيته علي شفايفها وبمشيه عليها وهي مصدقت اخدت نصه في بوقها وتمص فيه ولا اجدعها شرموطه وتعمل دواير علي الخرم بلسانها ونزلت علي البيوض واخدت كل واحده تلحس فيها وكان هتبلعهم وتطلع وتنزل علي زبري بطول بلسانها لغاية رحت مطلعه من بؤقها ونزلت علي كسها افرشها بزبري ورحت منيمها علي ضهرها وضامم رجليها علي بعض وحاطط زبري مابينهم وعمال ادخله مابين فخادها اكني بنيكها وانا بلحس صوابع رجليها وطالع علي وراكها اللي زي الجيلي في بوقي وهي جابت للمره التالته ولقتها هنجت فقولت خلاص كده ادخله ورحت فاشخ رجليها وبدات ادخل زبري في كسها براحه وهي عماله تأن وعنيها مغمضه من كتر هيجانها ورحت مدخل زبري لغايه اخره وبدات ادخله واخرج لحد مبدأت تفوق معايا وبدات اسرع واقولها عجبك يا لبوه وهي مش قادره ترد وفضلت ارزع فيها وبعبصها في طيزها وهي صوتها ابتدا يطلع رحت علي شفايفها ابوس فيها وامص شفايفها عشان تهدا وانا شغال نيك في كسها ولغاية مقربت اجيب رحت اغير الوضع وخلتها زي الكلبه وفضلت انيك فيها لغاية مقربت اجيب خلاص قولتلها عايزاهم فين با لبوه قالتي في كسي عايزهم مولعين جوايا انا استغربت بس كملت نيك فيها وبدات ارزع جامد لحد مجبتهم فيها وهي بتوحوح وفضلت سايب زبري في كسها لغايه مخلصت لبني ورحت رايح بيه علي شفايفها وخليتها تمصه وتنضفه وسيبتها نايمه مكانها ورحت علي المطبخ بس سمعت صوت حد بيجري في الشقه وببص اشوف مين اللي بيجري ولقيت باب اوضه من الاوض بيتقفل وكانت الصدمة
هقهقهقهقهق لسه مخلصناش هو احنا لحقنا
وكانت صدمتي لما شوفت اوضة ابنها بتتقفل تعريف لولاد هاله
عندها ولدين وبنت
ابنها خالد(عمره ساعه حدوث القصه كان اصغر مني بسنه وقصير ومربرب وزبره قد عقلتين وچيلي في نفسه اوي ابنها التاني ودا لسه صغير اسمه محمود كان عنده 10سنين ومسلوع في نفسه
نيجي بقي للجوهره اسمها بسمه والرمز العالمي لللبن بنتها كانت ساعه القصه عمرها 20 بس حاجه كدا زي عود البطل ملفوف طولها كان 175ووزنها 78وبزازها متوسطه ومفيش فيها ترهلات الحلمه تحسها مدفع مش بز عادي وطيزها بقي دي حاجه تانيه مرفوعه وكبيره كانت لما تمشي تفضل تترج وراها كانت مع اختي في الجامعه
انا شوفت الاوضه بتتقفل فكنت عايز اشوف مين اللي شافنا ببص من خرم الباب لقيت خالد كان عريان وواخد وضع الكلبه وحاطط خياره في طيزه وبيئن وشغال بعبصة ولعب في نفسه لحد منقطتين مايه نزلو وراح نايم علي بطنه في الاوضه كنت عايز اخش عليه بس قولت ابقي اشوف الموضوع دا بعدين ورحت المطبخ فتحت التلاجه طلعت عصير عشان الجو حر وبعد كدا رجعت لهاله لقيتها زي ما هي نايمه مقمتش فوقتها وقولتلها ان انا ماشي عشان تلبس حاجه وهي ولا هنا رحت جايب ملايه من دولابها وغطيتها ولبست انا هدومي وبوستها من راسها ومشيت روحت مشواري اللي كنت رايحه ورحت سنتر قريب من البيت عشان اسئل علي الدروس وكدا لقيت واحد جاي عليا في سني بردو وجسمه شبه جسمي وفنفس طولي بس هو اطول حجات بسيطه اسمه على وبيسألني عامل ايه انهارده
في دماغي(احا هو كل الناس عرفت ان انا اضربت)
فولتله تمام الحمدل....بس انتا مين وعرفت منين قالي مهما اللي ضربوك دول ضربوني قبل كدا والبنت اللي انتا كنت بتكلمها دي تبقا اخو صاحب هشام(اللي ضربني بالبوكس منه لل...)ولما لقاك بتكلمها ف راح ضربك عشان هو بيحبها وهي مش معبراه
انا:طب وانا مالي امي ب الكلام دا انا كنت بسألها علي الفصول مش اكتر
علي:مهو فكرك بتعاكسها او بتبرد عليها فعشان كدا جالك ولما لقاك بتبجح معاه
فضربك بس انتا الل...اكبر عليك اضربت ولا اجدعها راجل ههههههههههههه
انا:مخلاص يعم الروش ايه مالك مكنتش خناقه يعني
علي:خلاص مكنتش اقصد عادي يعم فك كدا دا لسه قاليلك ضربني قبل كدا فالحال من بعضه يعني
انا:بس انتا مأخدتش حقك لكن انا مش هسيبه غير لما افشخه هو والخولين اللي معاه و صاحبه واخت صاحبه بس اصبر عليا شويه بس
وبعدين سيبك من كل الكلام دا قولي انتا عارف مدرسين كويسين ولا ايه الدنيا عشان اخوك لسه جديده في المنطقة والدروس والمدرسه ف اعتمد عليك ولا علي نفسي ولا ايه
علي:خلاص ماشي بكرا في المدرسه هخدك اوريك المدرسين وتتفق معاهم علي الدروس اللي انتا عايزها واخد رقمي واتفقنا اشوفه بكره وروحت البيت لقيت هاله مستنيه علي السلم وندهت عليا.
انا:في دماغي (الوليه دي هتفضحنا انا عارف)اوؤمري يا ست الكل اخدتني دخلتني معاها قالتلي عايزاك في كلمتين ودخلت معاها وطلعنا البلكونه وقالتلي عايزه احكي معاك في موضوع
انا:ياستي اطمني مش هقول لحد ومش هفتح بوقي بكلمه عن اللي حصل
هاله:لا ما انتا كده ولا كده مش هتقول حاجه انا عايزاك في موضوع تاني
انا:امممممم يامسهل الحال يار...
هاله:البت بسمه انهارده جت من الجامعه وانتا عارف طبعا ان هي مبتخبيش عني حاجه فاقلتلي ان في دكتور عندها في الجامعه حاول يغتصب حنان
( في مشهد اخر فنفس اليوم الصبح)
حنان راحت الجامعه بتعتها وكانت في كلية اداب ومعاها بسمه طبعا وراحو عشان يبدأو المحاضرات وكانت اول محاضره دخلو المدرج وكان في كائن لزج الا وهو الدكتور بتاعها وكان نسوانجي علي مفيش وبينجح البنات عنده لما ينيكها او انها تمصله زبره وكان عينه علي اختي حنان من بدري ولما جتله فرصه استغلها لما لقائها بتتكلم مع بسمه في المحاضره وشافها وراحلها وقف جمبها وهي مش واخده بالها انه واقف جمبها وحط ايده علي كتفها هي طبعا اتفزعت وبتبص لقيته هو ابن المتناكه اللزج الدكتور بتاعها
اللزج:قومي اقفي
اختي:ايوه يادكتور في حاجه
اللزج:كنت بقول اي
اختي:معلش يا دكتور مكنتش مركزه معاك
اللزج:يعني انتي قاعده بتتكلمي مع صاحبتك ومش مركزه وفي الاخر تقوليلي معلش(بيحط ايده علي كتفها)راحت اختي راحت زقه ايده بسرعه وقالتله اوعي ايدك يا حيوان
اللزج:انا حيوان طيب الحيوان دا مش هيخليكي تعدي من السنه دي وخلي الكلام ينفعك وطردها من المحاضره بتعته وطبعا بسمه طلعت مع اختي عشان تهديها وتحاول تقنعها انها تروح تعتذر له وفعلا وافقت عشان تعدي من المشكله دي عشان اللزج دا معروف انه بيسقط وينجح علي مزاجه راحت خبطت علي المكتب بس هو مكنش موجود استنيته شويه ولقيته جه واول مشافها بصلها بصة انتصار ودخل المكتب ولا كأنها واقفه وقفل الباب ورا وبعد كده اختي خبطت علي الباب وهو قالها خشي دخلت ودار الحوار الاتي
اختي:ازيك حضرتك يا دكتور
اللزج:دكتور؟دكتور مين مش الدكتور دا اللي كان حيوان من شويه ولا ايه الااا انتوا هتلخبطوني ليه يعني انا دلوقتي دكتور ولا حيوان عشان افهم بس
اختي:انا بجد اسفه يادكتور وال...مكنتش اقصد بس الموقف نفسه مكنش ينفع ف انا جايه اعتذر لحضرتك واستسمحك انك تسمحني
(بسمه كانت بره المكتب)
اللزج:طب موافق هترضيني ازاي بقي
اختي:شوف اللي يرضيك حضرتك انا ممكن اعتذر لحضرتك قدام الدفعه كلها
اللزج:لا انا مش عايز كدا
(بيقوم من علي المكتب ورايح نحيتها)وراح حاطط ايده علي كتفها تاني وبيقولها انا عايز حاج
لسه مكملش الكلمه واختي بالقلم علي وشه وهو مسك وشه وراح يجري عليها وهي طلعت تجري لغاية مجريت برا المكتب وهو وراها ولما طلعت قالها ووحيات امك منتي معديه ولا طلعه من الكليه دي طول مانا فيها
(نرجع عندي انا وهاله)
انا:انتي بتقولي ايه ازاي دا حصل من غير معرف وانتي اللي تقوليلي دلوقتي
هاله:هو دا اللي حصل وانا لما عرفت قولت اجي اقولك عشان نشوف حل في المصيبه دي واوعي تتسرع في حاجه كله هيتحل بس بالهداوه كده وانا هديت وقولت لازم افكر في حل للموضوع دا وسبت هاله ورحت البيت وطبعا وزي العاده لقيت ابويا في وشي وبدأت الخناقه وشويه وخلصنا ورحت علي اوضتي اغير هدومي واغير علي الجرح وخلصت وكل دا امي كانت بتحضر العشاء واختي مطلعتش من اوضتها من ساعة لما جات من الجامعة وانا كنت عارف ليه ورحت خبط علي الباب وهي مردتش عليا بس لما قعدت اخبط كتير بردو مردتش بس اللي رد عليا كان حد تاني وهو ابويا وطبعا قعد يزعق ويقول انا مش ناقص صداع انتا معندكش دم انتا مش خبط مره واتنين وتلاته وهي مردتش يبقي تمشي مش تفضل تخبط وضربني وانا بردو معملتش حاجه تستاهل انه يضربني وخلاص كنت همد ايدي عليه من كتر مهو بيفتري عليا بس امي جت تجري تحوشني لما لقتني ببجح فيه واختي طلعت من اوضتها وحجزوا ما بينا وزي العاده ابويا نزل من البيت وامي بتهديني وانا مش طايق نفسي وزهقت من المعامله بتاعت ابويا ليا
وقمت وسيبتهم ودخلت اوضتي وفتحت الكمبيوتر اعمل اي حاجه عليه ولقيت رساله من زينب حسين استغربت بتكلمني دلوقتي ليه ودخلت ارد عليها
زينب:ازيك يا زياد
انا:تمام الحمدل.....في حاجه ولا ايه
زينب:لا مفيش والل....بس. هو انا كلمتك في وقت مش مناسب طب خلاص اسفه ابقي اكلمك في وقت تاني
انا:حيلك حيلك ايه ياما مالك دخله بزعابيبك كده ليه اولا يستي انا قاعد فاضي ف ممكن نتكلم عادي ثانيا ان انا مش متعود حد يكلمني دلوقتي ثالثا بقي ان انا وانتي متكلمين الصبح ف مكنتش حاطط احتمال ان احنا نتكلم تاني انهارده
زينب:ومش حاطط احتمال ليه انشاء ال.... ان انتا تكلمني تاني هو انا وحشه للدرجاتي شكرا يا ذياد
انا:يا وليه مقصدش بس يعني احنا اول مقابله لينا كانت يعتبر خناقه وتاني كلام كنتي بتطمني عليا ف مفيش كلام نتكلم فيه
زينب:طب ماشي سلام
انا:خلاص يستي انتي قفشتي تاني ولا ايه طب انتي عامله ايه انهارده اكلتي ايه طيب علي الغداء
زينب:لا يشيخ كل بعقلي حلاوه المهم جاي بكره ولا لا
انا:مش عارف لسه بس احتمال كبير اني جاي عشان خاطرك انتي بس
زينب:خلاص هستنك في نفس المكان الاولاني تمام
انا:خلاص تمام يلا تصبحي علي خير
وبعد كدا قومت وقفلت الكمبيوتر ورحت اقعدت علي السرير بفكر في المشكله بتاعت اختي وهعمل ايه واللزج ابن المتناكه دا انا كنت ناقص وانا بفكر لقيت باب اوضتي بيخبط قومت افتح لقيت اختي اللي علي الباب دخلت وانا روحت قعدت مكاني علي السرير وهي جت قعدت معايا علي السرير وابتدااا الحوار. الاتي
اختي:انا اسفه
انا:اسفه اسفه علي ايه
اختي:لاني مفتحتش الباب ليك اول مخبط عليا وانتا من كتر مخبط عليا بابا عمل مشكله معاك انا اسفه ولقيت عينيها بتدمع
انا:ايه يا شفيق مالك بتعيط ليه بس (شفيق دي اختي بهزر معاها عشان تفك شويه)لا يحبيبتي انا مش زعلان انا كده كده متعود بس انا قلقت عليكي لما مرديتيش عليا واطمنت لما انتي طلعتي بعد كدا ولا يهمك بس هزعل بجد لو مقولتليش ليا علي اللي مزعلك
اختي:مفيش حاجه بس مدايقه شويه وكنت عايزه اقعد مع نفسي بس مفيش حاجه يعني
انا:عليا انا بردو يابت انتي دا انا حفظك صم دا انا اعرفك اكتر من نفسي وبعدين هو مش انا لما بكون مدايق من حاجه بقولك ليه انتي بقي بتخبي عني اللي مدايقك هو مش احنا اخوات وصحاب
اختي:مفيش حاجه يا ذياد بس كل الحكايه اني مدايقه شويه
انا:انجزي قولي بس ايه اللي مدايقك اممم بس انا عرفت ايه اللي مدايقك تلاقي علبة الاولويز بتاعتك خلصت خلاص يا ستي هجبلك واحده بكره
اختي:(فطسانه علي نفسها من الضحك)لم نفسك يا حيوان انتا وبطل قلت ادب بص هو حصل مشكله مع الدكتور بتاعي انهارده وعايز يسقطني(محكتش اللي حصل كله)بس ياسيدي دي كل المشكله وانا لو سقطت بابا مش هيرضي يخليني اعيد السنه دي وهيقعدني في البيت
انا:لالا خلاص انا هحاول اتصرف في الموضوع دا سيبيه عليا انا ليا واحد صحبي ابوه دكتور في الجامعه اللي انتي فيها وهروح اقوله يمكن يكون عارفه ويحاول يحل المشكله بتاعتك(انا ولا عندي صاحب ولا ابوصاحب ولا نيله بس هحاول اتصرف)
اختي وشها كان مسود لقيتها وشها ابيض وفرحت اوي وقامت تتنطط من الفرحه وجت حضنتني وانا كنت فرحان عشان هي فرحانه (احيه لو معرفتش اتصرف)وقامت وهي فرحانه وانا نمت عشان المدرسه تاني يوم الصبح ونمت وبعد شويه كنت قايم اشرب مايه سمعت صوت حد بيعيط
يا تري مين اللي بيعيط
وبكدا يكون الجزء التاني خلص
واتمني اني اكون وفيت بوعدي ليكم واني عملت اللي انتو قولتوا عليه
واللي عايز اي حاجه الكومنتات عندك صدعني معنديش مشكله:g014:
مفاجأة مش كده اي خدعه عشان تعرفوا اني طول مانا فاضي ممكن كل يوم جزء
ونبدااااااااا
الجزء الثالث
وقفنا الجزء اللي فات لما اختي كانت عندي في الاوضه وسابتني وراحت اوضتها وانا نمت وبعد شويه قمت اشرب مايه وسمعت صوت عياط عالي فجريت علي اوضة امي بس كانت الاوضة هاديه مفيش صوت فيها بعد كده رحت اوضة اختي سمعت صوت من عندها بس بعد كده لقيتها بتتكلم عادي وحد معاها في الاوضه فتحت عليها الباب من غير مخبط اشوف مين معاها ولقيت بسمه هي اللي بتعيط واول مشفتني مسحت دموعها ووشها فسالت اختي هو في ايه
اختي:مفيش حاجه وامشي اطلع برا دلوقتي
انا:لا مش طالع من هنا غير لما اعرف في ايه و بسمه مالها بتعيط ليه
وسيبتها ورحت علي بسمه واللي كانت عنيها حمرا من كتر العياط اخدتها في حضني وطبطبت عليها وبقولها مالك بس في ايه
(عادي يا جماعه هي بتعتبرني زي اخوها الصغير)
مين زعلك وهي ولا بترد عليا وانا مصمم انها تتكلم وفضلت اتكلم معاها واهدي فيها لغاية متكلمت
بسمه:اصل عمر انهارده اتخانق معايا وضربني في الشارع وسابني ومشي
(عمر دا حبيبها)وانا معملتش حاجه كل دا عشان قولتله ان واحد صاحبه كلمني وان رديت عليه بس هو دا اللي حصل
(وطبعا عزيزي القارئ الانسان مننا عامل زي الملح مينفعش ميدخلش في حاجه متخصهوش)
انا:خلاص اديني رقمه وانا هكلمه
بسمه:لا انا خلاص قطعت علاقتي بيه ومش عايزه اعرفه تاني
انا:طب خلاص اهدي كلب وغار ولا يهمك بس اديني رقمه
بسمه:التليفون عندك اهو خد الرقم منه
انا:خلاص ماشي
واخدت الرقم وسيبتهم وطلعت علي اوضتي اكمل نوم وبسمه روحت علي بيتها وتاني يوم الصبح صحيت وفطرت مع امي واختي ابويا كان مشي ونزلت بس مرحتش علي المدرسه رحت علي الجامعه بتاعت حنان واستنيتها لغاية مجت هي وبسمه ورحت انا عند البوابه للامن اللي واقف وعزمت عليه بسجاره وسألته علي الدكتور (اللزج)
الامن:هو عنده عماره في المنطقة( اللي انا ساكن فيها) وعنده ولد وبنت وكانت المفاجأة لما قالي (اللزج اسمه اصلا حسين)انه عند بنت اسمها زينب وولد اسمه عمر ومعروف عنه انه نسوانجي
انا:تشكر ياباشا
سيبتله علبة السجاير ومشيت انا اصلا مبشربش سجاير ورحت اشوف العمارة واسأل عليها ووصلت عندها ولقيت البواب (فلوسي راحت علي السجاير)
انا:سمو عليكو يا الحج
البواب:وعليكو يابني اؤمر
انا:الامر لل...ياحج كنت عايز اسأل علي واحد في المنطقه هنا اسمه حسين
البواب:حسين ايه يا بني
انا:معرفش بس اللي اعرفه انه عنده عماره هنا في المنطقه
البواب:اه تقصد استاذ حسين سلمان صاحب العماره دي
انا:(عملت متفاجأ)هي دي عمارته
البواب:اه يا ولدي عايز منه حاجه
انا:(طلعت سيجاره ودتهالو)
مفيش بسأل عليه اصل ابنه جاي يخطب اختي فكنت جاي اسأل عليه
البواب:بلاش يا ولدي اصل الراجل دا مش مظبوط وبتاع نسوان وابنه طالعله كل يوم او يومين يجيب نسوان اشكال والوان ويطلع بيهم العماره هنا بس في الدور الخامس وابنه في الرابع احسنلك بلاش اختك هتتبهدل معاهم
انا: تشكر ياحج وسبتله علبة السجاير وقمت روحت البيت وملقتش حد موجود ووقفت اتصل بامي عشان اشوفهم راحوا فين لقيت هاله بتفتح الباب وكانت لبسه بادي احمر ماسك عليها اوي وكولون اسود شفاف لو دققت كنت شوفت كسها وعليهم روب احمر
هاله:مشيو وسابوكي يا بطه لوحدك
انا:هههههه ايه الخفة دي
هاله:اصل عمتك تعبانه وابوك وامك راحولها ووصوني عليك لما تيجي اخليك تقعد عندي وانا مينفعش اكسر الوصيه ماشي يا زيزو
انا:وهو انا اقدر دا حتي يبقي عيب عليا ودخلت عندها وزنقتها ورا الباب
انا: وحشتيني اوي يا روحي ووحشني كسك اللي بينقط عسل دا ومسكتها من كسها
ومجرد ممسكتها من كسها بدا نفسها يقل وساحت في أيدي شلتها ودخلت بيها الاوضة وقلعت هدومي ونطيت عليها قلعتها هدومها وقفشت في شفايفها وببوسها وامص لسانها واعض غي شفايفها علي الخفيف وايدي سرحت علي بزازها الكبيرة افرك فيهم ونزلت علي رقبتها الحس فيها واعض حلمة ودانها وفضلت ابوس وانا نازل علي بزازها ارضع منهم وابوس واعمل دواير حوالين الحلمه وايدي التانيه نزلت علي كسها تدعك في زنبورها الصغير وادخل صوباعين في كسها وخلصت من بزازها ونزلت كسها اللي كان كله عسل وبدات بالزنبور اشفطه في بوقي واعضعض فيه لغايه مهي جابت اول مره ونزلت تاني الحس في كسها وصوابعي بتبعبص في طيزها ورا وطلعت علي شفايفها اللي زي العسل ابوس فيها وبعد كدا قمت ورحت علي وشها بزبري وحطيته في بوقها ومسكتها من راسها وارزع في بوقها اكني بنيكها واحشره غي زورها وطلعو كذا مره بعد كدا طلعتو وخليت ركبها علي الارض وبزازها علي السرير وحطيت زبري في كسها من ورا ودخلتو كلو مره واحده لقيتها صرخت بأعلى صوت عندها حسيت العماره كلها عرفت اني ان هاله بتتناك وفضلت ارزع فيها لحد مقربت اجيب رحت مهدي براحه وهي جابت عسلها بليت صوابعي من كسها وبدات ابعبص في طيزها ودخلت نص عقله لقيت راحت قمته علي صباعي بعد كده سابت طيزها ودخلت صباعي وفضلت ادخله واطلعه ودخلت التاني معاه وكانت طيزها وسعة وكملت نيك فيها لحد مجبت في كسها وهي نامت زي مهي وانا نمت جمبها وببص لقيت خيال تحت الباب قمت جري علي برا ولقيت الباب بيتقفل بصيت لقيت خالد بردو استنيت شويه وبصيت من خرم الباب لقيته مدخل خياره في طيزه وشغال رحت فاتح الباب عليه وداخل لقيته اتخض وجري يلبس رحت جاري عليه ومسكته
انا:ايه يا دودو مالك خايف ليه بس ايه عجبك اللي شوفته للدرجاتي
خالد:ابعد عني يا زياد ملكش دعوه بيا
انا:ليه بس منفسكش تجرب
خالد:لا منفسيش وابعد عني
انا:ايه هتصوت وتلم الناس وهتقولهم الحقوني انا شوفت زياد بينيك امي رحت انا كمان اريح نفسي بالخياره فجه وشافني وعايز ينيكني لا لا يا دودو معندكش حق
خالد:خلاص سيبني وامشي
انا:لا لا عيب اوعي تقول كدا ازعل منك
ورحت رزعه بعبوص خلاه ينط من مكانه
خالد:عيب يا زياد احنا رجاله زي بعض
انا:ولد عيب مفيش راجل في الاوضه دي دلوقتي غيري ماشي يا خوخه
خالد:انتا عايز ايه دلوقتي
انا:عايز اغيرلك الخيار بحاجه احسن منها بكتير
رحت مبعبصه تاني وفضلت ابعبصه لقتيه فك معايا شويه ومش ممانع رحت مدخل اربع صوابعي مع بعض والواد طيزه بحر ولا كأني دخلت حاجه
انا:الااا اومال مين ياخوخه اللي عمل فيكي كدا دا انتي فتحه طيزك نفق دا مين الجبار دا
خوخه:(خالد)صحابي هما اللي عمله فيا كدا
انا:طب ياخوخه وانتي جايه عندي وتبقي شريفه وبعدين من امتي الكلام دا
خوخه :من شهرين
انا:من شهرين وتعملي في نفسك كدا دا انتي فتحاها عرض بقي
رحت منزله علي ركبه وخليته يمصلي زبري بس الواد طلع كفأه الصراحه ولا اجدعها مومس الواد بلع زبري في بوقه وبدا يمص فيه ويطلع ويدخله بسرعه وبعد كدا يهدي وينزل علي البيوض ياخد كل واحده منهم في بوقه ويضرب علي التانيه بايده ويطلعها وياخده التانيه في بوقه ويعض عليهم لغاية مقربت اجيب لبني من كتر الهيجان اللي انا في وكنت اول مره اجرب انيك خولات(مش هينفع اقول رجاله)والموضوع جديد عليا رحت سحبه من بوقه وطلعته علي السرير في وضع الكلب والواد كل حاجه فيه بتترج هو عباره عن چيلي وبدات ادخله ورزعته مره واحده عشان يحس غي ماية البطيخ اللي ورا دي ولا كأني دخلت حاجه رحت جايب الخياره مع زبري غي طيزه وبدات ارزع فيه واضربه علي طيزه لغاية مبثت لونها ولا كس امه الاحمر وفضلت ارزع فيه وبزاز من كتر مهو طخين مدلدله فتعرف تمسكها فضلت اضربه وطلع بيحب العنف والساديه وكل مضربه يهيج انا زيط غيها وبدات اضرب فيه بالجامد وارزع زبري في طيزه والخياره طلعتها من طيزه وحطيتهاله في بوقه يمصها وفضلت انيك واضرب فيه تلت ساعه لغاية مجيت اجيب لبني ورحت مطلعه من طيزه وحطيتهالو في بوقه يمصه وانا انيكه في بوقه لغاية مجبتهم علي وشه وفضل يجيب بصباعهمن علي وشه ويحط في بوقه
خوخه:لبنك طعمه حلو اوي
انا:انبسطي يا شرموطي
خوخه:اه اوي انا اول مره اهيج كده
انا:قوليلي بقي يا لبوه مين اللي عمل فيكي كدا
خوخه:زي مقلتلك صحابي
انا:ازاي يعني نكوك غصب عنك ولا ايه اللي حصل
خوخه:انا هحكيلك
(عزيزي القارئ انا لما كنت عند بواب عمارة حسين شكيت ان بسمه مع الدكتور اللزج وعايزه تجيب رجل اختي بدليل انها اتحيلت علي اختي انها تروح للدكتور ولما راحوا سابتها تدخل لوحدها وهي مدخلتش معاها فقولت لازم امسك اي حاجه علي العيله الوسخه دي عشان اي حركه وسخه ف لما كنت بنيك هاله كنت بصورها بتليفوني ولما لقيت خالد بيتفرج فطلعت اجري اخدت الموبايل معايا عشان كنت ناوي انيكه واصوره والحوار دا كله متصور)
انا:احكي يا لبوه
نروح فلاش باك مع خوخه وهو اللي هيحكي
وحابب اشاركها معاكم وياريت تعجبكم ومعلش علي الغلطات الاملائيه
ونبداااااااا
انا اسمي ذياد السيد شاب زي اي شاب عمري 25 مفيش فياا حاجه مميزه طولي 180وزن 90 ومكرش شويه بس مش اوي وابويا الحج السيد راجل علي المعاش عمره 64 وامي ست بيت مصريه عمرها 55 ووزنها 120 واختي حنان عمرها 30 وجسمها مظبوط ومتقسم صح طولها 160 ووزنها 70 كيلو بس معظمهم في بزازها وطيازها حاجه تهبل يعني نيجي عندي انا بقي انا طول عمري من ساعة متولدت وانا منبوذ ومكروه من ابويا معرفش ليه بس كل مكنت اطلب حاجه منه او اعوزها ويكون رافض ينفذهالي اما امي بقي دي القلب الحنين واحلا حاجه في حياتي كانت دايما توقف معايا تديني فلوس من ورا ابويا وتجبلي اللي انا عايزه ودايما واقفه في دهري نروح لحنان اختي كانت دايما تساعدني في مزاكرتي من وانا صغير وكنت متعلق بيها اوي لغاية متجوزت وسافرت مع جوزها احمد (ودا قدام هيبقي لي دور في القصه) وكنت دايما احكي معاها كل حاجه حصلت معايا وهي بردو بس مش اوي نرجع بقي ليااا القصه دي بدات معايا من عشر سنين كنت لسه عيل 15 سنه بس كانت دماغي حلوه المهم كنت في يوم كان اول يوم مدرسه ورحت كنت ساعتها في 3اعدادي وكنا لسا جايين جديد في المنطقه وابويا نقلني في مدرسه جديده وصحيت الصبح طبعا علي صوت ابويا وهو بيزعقلي ويقولي قوم يافاشل ياللي مش نافع وكان جاي عشان يضربني بالحزام بس امي واختي حجزو مبينا ولبست ونزلت علي مدرستي واختي راحت جامعتها وانا دخلت المدرسه لسه بتعرف علي المكان الجديد بنسبالي ولقيت بنت كانت واقفه في الجنينه فقولت اروح اسالها علي الفصول منين عشان كان في مباني كتير في المدرسه ولسه بتكلم معاها ولقيت تلت دواليب واقفين ورايا (المدرسه مشتركه وفيها من حضانه للثانوي)
دولاب منهم:انتا مالك بيها يله
انا:وانتا مالك هو حد كلمك
نفس الدولاب:اه دانتا حلو اهو وبتعرف ترد وراح ماسكني من القميص وراح رزعني بالبوكس في وشي والاتنين اللي معاه اشتغلو عليا ضرب وانا مش شايف اي حاجه عشان البوكس جيه في عيني ومفقتش غير علي زعيق ابويا في البيت قمت ولسه بفوق لقيت اختي بتجري عليا وبتحمد ...ان انا فوقت وندهت علي امي اللي جات جري عليا تشوفني وانا مش فاكر حاجه غير اخر حاجه لما انا كنت في المدرسه وسألت اختي ايه اللي حصل قالتلي ان المدرسه اتصلت ب بابا وقالتله علي اللي حصل معاك وبابا جابك هنا وماما طهرتلك الجروح اللي في وشك بعد كده جيه بابا وطبعا زعق وضربني تاني وانا مش قادر اصلا وساب البيت ومشي وانا نمت من كتر الضرب اللي خدته وصحيت تاني يوم علي الساعه 11 ودخلت اخد شاور وطلعت لقيت امي حضرت الفطار وقاعده مستنياني علي السفره قاعدت معاها وهي بتسألني عن ايه سبب الخناقه اللي كانت في المدرسه حكتلها اللي حصل بعد كدا قالتلي معلش حقك عليا عشان ابوك زعلك امبارح وضربك وهو خايف عليك وبيحبك وعمل كده عشان مصلحتك وانا ولا شاغل بالي اصلا وقمت غسلت ايدي ودخلت اوضتي اتابع صفحتي علي الفيسبوك ولقيت اد مبعوت علي الصفحه وقبلته وكان بأسم زينب حسين وبعد شويه لقيت رساله مبعوت علي الصفحه وفيها عامل ايه النهارده دخلت اشوف مين لقيتها مبعوتا من نفس الايميل بأسم زينب حسين استغربت مين دي اللي جايه تسالني عن حالي (ملحوظه:مكنتش فاكرها اصلا) رديت وقولت انا تمام بس مين انتي قالتلي انا اللي انتا اضربت عشانها
انا:طب وانتي جبتي الأكونت بتاعي ازاي قالتلي منا اللي روحت قولت للمدير عشان يجي يلحقك ومكناش عارفين ليك اي حد فاخدت الموبايل بتاعك ورنيت علي بابك والمدير كلمه وانا اخدت النمره بتاعتك من عليه
انا:طب ومكلمتنيش ليه اسهل
زينب:كنت خايفه لما تعرف ان انا سبب الخناقه تقفل فوشي ف انا بحثت علي ايميلك برقمك وقولت ادخل اكلمك اطمن عليك
انا:طب يا ستي فيكي الخير وال..انا تمام الحمد ....
زينب: طب انتا جاي بكره المدرسه
انا:مش عارف بس هحاول اجي
زينب:طب اسيبك انا دلوقتي وبكره نتقابل
انا:خلاص ماشي رغم اني مش متأكد اني ممكن ااقبلك تاني اصلا وقفلنا علي كدا ودخلت علي الصفحه بتاعتها ولقيتها منزله صور ليها حاجه كده ايه كيرفي من اللي قلبك يحبه وصف ليها.(هي في نفس عمري طولها 155 وزنها 70 وبزازها حجم البرتقال. طيزها مرفوعه حجم الشمام كدا )وقفلت الكمبيوتر وقمت جرس الباب كان بيرن رحت عشان افتح لقيت الست هاله جارتنا ست في الاربيعينات عندها ولدين وبنت ودول دورهم قدام في القصه وصف ليها (ست في الاربيعينات بس حاجه كده بكيستها لسه بيضا وخدودها لونها احمر وشعر بني فاتح وعودها فرنساوي اصيل بزازها في حجم كف الايد وطيزها مرفوعه زي بالون حجمه متوسط)اول ماشفتني اخدتني بالحضن وتمسك في وشي وايدي وتقؤلي مين ابن الكلب اللي عمل فيك كدا وانا قولتلها دي كانت خناقه ومش مستهاله دا كله ودخلت وندهت علي امي وجت وقعدو في الصاله وانا دخلت اغير علي الجرح وسمعهم وهم بيتكلمو وبيقولو
امي:الواد كبر خلاص وبقي بيتخانق علي البنات
هاله:خلاص الواد كبر اهو وشنبو ودقنوا طلعوا وشويه ويقولك جوزيني ياما
امي:اه وا..خلاص كبر وبقي طول بعرض مشاء ....عليه
هاله:بس ابقي خلي ابوه يخف ايده عليه شويه الواد كبر ومينفعش يضرب خلاص دا بقي راجل اهو
امي: ليل نهار اتكلم معاه ولا حاطط في دماغه كل اما اقوله ميضربش الواد يقولي ابني وبربيه ملكيش دعوه خايفه احسن يجي بعد كده يعمل في الواد حاجه
هاله:ليني دماغه انتي بس وانا هكلم ذياد وافهمه ان ابوه كبر خلاص وبقي بيتخانق مع دبان وشه
امي:اهو عندك في الاوضه خشيله قامت هاله جاتلي وزي العاده دخلت من غير متستأذن وفتحت الباب وانا كنت قالع وقاعد بالبوكسر علي اساس اني في اوضتي وكدا يعني واول مدخلت كنت انا نايم علي السرير اتخضيت وهي ولا هنا ودخلت وقاعدت جمبي علي السرير وانا قمت البس اي حاجه استر بيها نفسي وهي بتضحك وتقلي كبرت ياواد وبقيت تتكسف مني قولتلها وهو في حد يخش كدا كان بيتك هو (انا وهي كنا بنهزر مع بعض عادي) وبعد كدا قامت وجاتلي عند الدولاب وتحسس علي دهري وعلي الجروح ومشت ايديها لغاية صدري وعماله تنزل ايدها لتحت رحت ماسك ايده وقولتلها
انا:انتي بتعملي ايه
هاله:بشوف الجروح ياواد ايه مالك
انا: وفي حد يشوف كدا برضو
هاله: زي منا عايزه اشوف براحتي دانا اللي مربياك يواد
انا:وشوفتي كويس
هاله: لا لسه
(في دماغي الوليه دي عايزه ايه )
انا:لسه ايه
هاله :وبتمشي ايدها ناحية زبري اصل لسه عايزه اشوف كويس
(في دماغي خلاص يبقي كدا البادي اظلم)
(فلاش باك قبلها بيومين)
كنت انا اعرف واحده في المنطقة عندنا وكانت بت شمال وكنت زنقها في بير السلم وفشخها بوس وتقفيش وهاله كانت بتتفرج من غير محد مننا يشوفها وفي الاخر جت عشان تقفشني معاهاوتزعقلي وانا قولتلها خلاص اول واخر مره والبت كانت ولا هممها حاجه ومشيت وانا وهاله طلعنا علي الشقه وهي عينيها منزلتش من علي زبري اللي كان واقف وعامل خيمه من الهيجان اللي كنت فيه
(نرجع من الفلاش باك )
((ملحوظه هاله كانت جارتنا في البيت القديم ولما عزلت كلمت امي عشان نيجي نسكن جمبها))
معلش نسيت هاله جوزها ميت هاله:انا كنت عايزه اشوف زي البت
انا:بت مين
هاله:البت اللي كنت فاشخه في بير السلم ولا نسيت
انا: يعني انتي عايزه تشوفيه من عنياا الاتنين
ومسكت شفايفها بوس ومص ولحس وايدي بتنزل علي بززها وفجأة الباب اتفتح
ياتري مين اللي فتح الباب
ودا اللي هنعرفه الجزء القادم ......انتظروني قريبا
المعاد هيبقي نفس اليوم من كل اسبوع:99:
الجزء الثاني
قبل اي حاجه بشكر جدا الاشخاص المعدود اللي تكرمت وعلقت علي قصتي وانشاء ال...هنفذ اللي اتطلب مني في الجزء دا وباقي الاجزاء
وقفنا المره اللي فاتت لما الست هاله جارتنا كانت عندنا في البيت تعالي نشوف ايه اللي حصل
هاله:انا كنت عايزه اشوف زي البت
انا:بت مين
هاله:البت اللي كنت فاشخها في بير السلم ولا نسيت
انا: يعني انتي عايزه تشوفيه من عنيااا. ومسكت شفايفها وكان طعمها زي الكريز ولساني زي ميكون بيتخانق معاها مش بيمص لسانها وفضلنا حوالي خمس دقائق في البوسه لغاية مسبت شفايفها ونزلت علي رقبتهاا وحده وحده وبلحس فيها وعض حلمه ودانها علي الخفيف وكل دا وانا حاطط ايدي علي بزازها وعمال افرك فيها من علي الهدوم ولسه هكمل وقلعتها العبايه اللي كانت هتتفرتك من علي جسمها وسمعنا صوت امي بينادي ليا انا وهاله والباب اتفتح وكانت امي اللي فتحت الباب بس الحظ كان معايا لانها لما جت تفتح الباب جرس الشقه رن وسبتنا وراحت تشوف مين اللي بيخبط
وانا في الوقت دا كان دمي نشف في عروقي وهاله عماله تعدل في هدومها وطرحتها وطلعت تروح بيتها من غير ولا كلمه ومشيت من هنا وكانت اختي اللي جت وسلمت عليها بس شكلها مكنش حلو وباين عليها انها مدايقه وراحت علي اوضتها وامي راحت علي المطبخ تحضر الغداء وانا لبست عشان عايز اسأل علي دروس خصوصيه عند المدرسين عشان الدراسه بدأت وكدا يعني وانا طالع من البيت ولسه بقفل الباب الااا والست هاله بتفتح الباب وبتندهلي رحتلها اشوفها عايزه ايه ولسه هتكلم شدتني من ايدي علي جوا عندها في البيت
انا:اي يوليه انتي اللي بتعمليه دا هو في اي
هاله:عشان محدش يشوفنا دانا كنت هموت من الخوف لما امك فتحت الباب علينا واحنا في الاوضه عندك لولا ستر.... كنا اتفضحنا
انا:. (بقرب عليها بإيموشن حمدي الوزير)وايه يعني لما تخش هتشوفني وانا معايا الفرس الجامد وببوسوا كدا(ببوسها جمب بوقها وفي رقبتها)
هاله:بس يا واد انتا اتلم احسن انا جسمي سايب من لما كنت عندك ومش قادره
انا:هما فين عيالك
هاله:نزلوا كلهم اللي راح جامعته واللي راح مدرسته
انا:حلو اوي هيجو امتي
هاله:يعني علي العصر وبعدين انتا بتسأل ليه
انا:اصل كان في كلمتين محشورين في البوكسر كنت عايز افك معاكي بيهم وبقرب عليها ولسه هي هتتكلم رحت بايسها من شفايفها ورحت حاطط ايدي علي كسها اللي بدا يبل صوابعي من علي الهدوم من كتر عسلها وانا بفرك فيه وابوس في شفايفها اللي زي الكريز وهي بدات تتجاوب معايا وانا بقطع في شفايفها حرفيا مش ببوسها وبنزل علي رقبتها وانفخ ورا ودانها وقلعتها العبايه واه والف اه علي انا شوفته يابا رشدي جسمها بيلمع مفهيوش شعرايا وكانت شمعه منوره سألتها امال انتي بتنضفي لمين يشرموطه
هاله:هيكون لمين يعني انا بحب النضافه من صغري ومبسبش شعرايا واحده في جسمي
انا:لا مهو باين ياشرموطه
هاله:طب ايه هنقعد كدا كتير
انا:عايز ايه يعني
هاله:نكمل اللي احنا كنا بنعمله
انا:وهو ايه اللي كنا بنعمله
هاله:تريحني يعني
انا:لا اسمها تكمل فشخ فيااا وتنكني بزبرك وتشقني نصين
هاله:لا مش هقول كدا عيب يا واد
انا:خلاص براحتك خليكي هايجه علي روحك كدا وشوفي مين هيريحك
(انا بكلمها وشغال فرك في كسها وهي عماله تتلوي تحتي زي التعبان)
هاله:خلص ياواد مش قادره وهي بتتكلم ونافوره ضربت في وشي عسل من كسها وغرقت ايدي وصدري والملايه تحتها ومش قادره تاخد نفسها وانا نزلت لحس في عسلها من علي كسها لحد مهاجت تاني وسبتها تاني وقولتلها
انا:ها هتقولي ولا ايه
(اصل انا واد بضان):haha:
هاله:خلاص مش قادره انا شرموطه ووسخه بتناك من ابن جارتي وهيفشخني دلوقتي بزبره وينطر لبنه في بقي وانا هبلعه كله
انا:تعجبيني يا لبوه كدا نبدا بقي
وفضلت الحس في كسها وايدي بتفرك في حلمتها والايد التانيه حاططها علي طيزها من ورا ببعبصها بيها علي الخفيف وهي شغاله اههههه مش قادره اوف احححححححح دخلو مش قادره حرام عليك وانا مش سأل فيها وشغال في كسها لحد مجابت تاني مره بعد كده طلعت زبري وحطيته علي شفايفها وبمشيه عليها وهي مصدقت اخدت نصه في بوقها وتمص فيه ولا اجدعها شرموطه وتعمل دواير علي الخرم بلسانها ونزلت علي البيوض واخدت كل واحده تلحس فيها وكان هتبلعهم وتطلع وتنزل علي زبري بطول بلسانها لغاية رحت مطلعه من بؤقها ونزلت علي كسها افرشها بزبري ورحت منيمها علي ضهرها وضامم رجليها علي بعض وحاطط زبري مابينهم وعمال ادخله مابين فخادها اكني بنيكها وانا بلحس صوابع رجليها وطالع علي وراكها اللي زي الجيلي في بوقي وهي جابت للمره التالته ولقتها هنجت فقولت خلاص كده ادخله ورحت فاشخ رجليها وبدات ادخل زبري في كسها براحه وهي عماله تأن وعنيها مغمضه من كتر هيجانها ورحت مدخل زبري لغايه اخره وبدات ادخله واخرج لحد مبدأت تفوق معايا وبدات اسرع واقولها عجبك يا لبوه وهي مش قادره ترد وفضلت ارزع فيها وبعبصها في طيزها وهي صوتها ابتدا يطلع رحت علي شفايفها ابوس فيها وامص شفايفها عشان تهدا وانا شغال نيك في كسها ولغاية مقربت اجيب رحت اغير الوضع وخلتها زي الكلبه وفضلت انيك فيها لغاية مقربت اجيب خلاص قولتلها عايزاهم فين با لبوه قالتي في كسي عايزهم مولعين جوايا انا استغربت بس كملت نيك فيها وبدات ارزع جامد لحد مجبتهم فيها وهي بتوحوح وفضلت سايب زبري في كسها لغايه مخلصت لبني ورحت رايح بيه علي شفايفها وخليتها تمصه وتنضفه وسيبتها نايمه مكانها ورحت علي المطبخ بس سمعت صوت حد بيجري في الشقه وببص اشوف مين اللي بيجري ولقيت باب اوضه من الاوض بيتقفل وكانت الصدمة
هقهقهقهقهق لسه مخلصناش هو احنا لحقنا
وكانت صدمتي لما شوفت اوضة ابنها بتتقفل تعريف لولاد هاله
عندها ولدين وبنت
ابنها خالد(عمره ساعه حدوث القصه كان اصغر مني بسنه وقصير ومربرب وزبره قد عقلتين وچيلي في نفسه اوي ابنها التاني ودا لسه صغير اسمه محمود كان عنده 10سنين ومسلوع في نفسه
نيجي بقي للجوهره اسمها بسمه والرمز العالمي لللبن بنتها كانت ساعه القصه عمرها 20 بس حاجه كدا زي عود البطل ملفوف طولها كان 175ووزنها 78وبزازها متوسطه ومفيش فيها ترهلات الحلمه تحسها مدفع مش بز عادي وطيزها بقي دي حاجه تانيه مرفوعه وكبيره كانت لما تمشي تفضل تترج وراها كانت مع اختي في الجامعه
انا شوفت الاوضه بتتقفل فكنت عايز اشوف مين اللي شافنا ببص من خرم الباب لقيت خالد كان عريان وواخد وضع الكلبه وحاطط خياره في طيزه وبيئن وشغال بعبصة ولعب في نفسه لحد منقطتين مايه نزلو وراح نايم علي بطنه في الاوضه كنت عايز اخش عليه بس قولت ابقي اشوف الموضوع دا بعدين ورحت المطبخ فتحت التلاجه طلعت عصير عشان الجو حر وبعد كدا رجعت لهاله لقيتها زي ما هي نايمه مقمتش فوقتها وقولتلها ان انا ماشي عشان تلبس حاجه وهي ولا هنا رحت جايب ملايه من دولابها وغطيتها ولبست انا هدومي وبوستها من راسها ومشيت روحت مشواري اللي كنت رايحه ورحت سنتر قريب من البيت عشان اسئل علي الدروس وكدا لقيت واحد جاي عليا في سني بردو وجسمه شبه جسمي وفنفس طولي بس هو اطول حجات بسيطه اسمه على وبيسألني عامل ايه انهارده
في دماغي(احا هو كل الناس عرفت ان انا اضربت)
فولتله تمام الحمدل....بس انتا مين وعرفت منين قالي مهما اللي ضربوك دول ضربوني قبل كدا والبنت اللي انتا كنت بتكلمها دي تبقا اخو صاحب هشام(اللي ضربني بالبوكس منه لل...)ولما لقاك بتكلمها ف راح ضربك عشان هو بيحبها وهي مش معبراه
انا:طب وانا مالي امي ب الكلام دا انا كنت بسألها علي الفصول مش اكتر
علي:مهو فكرك بتعاكسها او بتبرد عليها فعشان كدا جالك ولما لقاك بتبجح معاه
فضربك بس انتا الل...اكبر عليك اضربت ولا اجدعها راجل ههههههههههههه
انا:مخلاص يعم الروش ايه مالك مكنتش خناقه يعني
علي:خلاص مكنتش اقصد عادي يعم فك كدا دا لسه قاليلك ضربني قبل كدا فالحال من بعضه يعني
انا:بس انتا مأخدتش حقك لكن انا مش هسيبه غير لما افشخه هو والخولين اللي معاه و صاحبه واخت صاحبه بس اصبر عليا شويه بس
وبعدين سيبك من كل الكلام دا قولي انتا عارف مدرسين كويسين ولا ايه الدنيا عشان اخوك لسه جديده في المنطقة والدروس والمدرسه ف اعتمد عليك ولا علي نفسي ولا ايه
علي:خلاص ماشي بكرا في المدرسه هخدك اوريك المدرسين وتتفق معاهم علي الدروس اللي انتا عايزها واخد رقمي واتفقنا اشوفه بكره وروحت البيت لقيت هاله مستنيه علي السلم وندهت عليا.
انا:في دماغي (الوليه دي هتفضحنا انا عارف)اوؤمري يا ست الكل اخدتني دخلتني معاها قالتلي عايزاك في كلمتين ودخلت معاها وطلعنا البلكونه وقالتلي عايزه احكي معاك في موضوع
انا:ياستي اطمني مش هقول لحد ومش هفتح بوقي بكلمه عن اللي حصل
هاله:لا ما انتا كده ولا كده مش هتقول حاجه انا عايزاك في موضوع تاني
انا:امممممم يامسهل الحال يار...
هاله:البت بسمه انهارده جت من الجامعه وانتا عارف طبعا ان هي مبتخبيش عني حاجه فاقلتلي ان في دكتور عندها في الجامعه حاول يغتصب حنان
( في مشهد اخر فنفس اليوم الصبح)
حنان راحت الجامعه بتعتها وكانت في كلية اداب ومعاها بسمه طبعا وراحو عشان يبدأو المحاضرات وكانت اول محاضره دخلو المدرج وكان في كائن لزج الا وهو الدكتور بتاعها وكان نسوانجي علي مفيش وبينجح البنات عنده لما ينيكها او انها تمصله زبره وكان عينه علي اختي حنان من بدري ولما جتله فرصه استغلها لما لقائها بتتكلم مع بسمه في المحاضره وشافها وراحلها وقف جمبها وهي مش واخده بالها انه واقف جمبها وحط ايده علي كتفها هي طبعا اتفزعت وبتبص لقيته هو ابن المتناكه اللزج الدكتور بتاعها
اللزج:قومي اقفي
اختي:ايوه يادكتور في حاجه
اللزج:كنت بقول اي
اختي:معلش يا دكتور مكنتش مركزه معاك
اللزج:يعني انتي قاعده بتتكلمي مع صاحبتك ومش مركزه وفي الاخر تقوليلي معلش(بيحط ايده علي كتفها)راحت اختي راحت زقه ايده بسرعه وقالتله اوعي ايدك يا حيوان
اللزج:انا حيوان طيب الحيوان دا مش هيخليكي تعدي من السنه دي وخلي الكلام ينفعك وطردها من المحاضره بتعته وطبعا بسمه طلعت مع اختي عشان تهديها وتحاول تقنعها انها تروح تعتذر له وفعلا وافقت عشان تعدي من المشكله دي عشان اللزج دا معروف انه بيسقط وينجح علي مزاجه راحت خبطت علي المكتب بس هو مكنش موجود استنيته شويه ولقيته جه واول مشافها بصلها بصة انتصار ودخل المكتب ولا كأنها واقفه وقفل الباب ورا وبعد كده اختي خبطت علي الباب وهو قالها خشي دخلت ودار الحوار الاتي
اختي:ازيك حضرتك يا دكتور
اللزج:دكتور؟دكتور مين مش الدكتور دا اللي كان حيوان من شويه ولا ايه الااا انتوا هتلخبطوني ليه يعني انا دلوقتي دكتور ولا حيوان عشان افهم بس
اختي:انا بجد اسفه يادكتور وال...مكنتش اقصد بس الموقف نفسه مكنش ينفع ف انا جايه اعتذر لحضرتك واستسمحك انك تسمحني
(بسمه كانت بره المكتب)
اللزج:طب موافق هترضيني ازاي بقي
اختي:شوف اللي يرضيك حضرتك انا ممكن اعتذر لحضرتك قدام الدفعه كلها
اللزج:لا انا مش عايز كدا
(بيقوم من علي المكتب ورايح نحيتها)وراح حاطط ايده علي كتفها تاني وبيقولها انا عايز حاج
لسه مكملش الكلمه واختي بالقلم علي وشه وهو مسك وشه وراح يجري عليها وهي طلعت تجري لغاية مجريت برا المكتب وهو وراها ولما طلعت قالها ووحيات امك منتي معديه ولا طلعه من الكليه دي طول مانا فيها
(نرجع عندي انا وهاله)
انا:انتي بتقولي ايه ازاي دا حصل من غير معرف وانتي اللي تقوليلي دلوقتي
هاله:هو دا اللي حصل وانا لما عرفت قولت اجي اقولك عشان نشوف حل في المصيبه دي واوعي تتسرع في حاجه كله هيتحل بس بالهداوه كده وانا هديت وقولت لازم افكر في حل للموضوع دا وسبت هاله ورحت البيت وطبعا وزي العاده لقيت ابويا في وشي وبدأت الخناقه وشويه وخلصنا ورحت علي اوضتي اغير هدومي واغير علي الجرح وخلصت وكل دا امي كانت بتحضر العشاء واختي مطلعتش من اوضتها من ساعة لما جات من الجامعة وانا كنت عارف ليه ورحت خبط علي الباب وهي مردتش عليا بس لما قعدت اخبط كتير بردو مردتش بس اللي رد عليا كان حد تاني وهو ابويا وطبعا قعد يزعق ويقول انا مش ناقص صداع انتا معندكش دم انتا مش خبط مره واتنين وتلاته وهي مردتش يبقي تمشي مش تفضل تخبط وضربني وانا بردو معملتش حاجه تستاهل انه يضربني وخلاص كنت همد ايدي عليه من كتر مهو بيفتري عليا بس امي جت تجري تحوشني لما لقتني ببجح فيه واختي طلعت من اوضتها وحجزوا ما بينا وزي العاده ابويا نزل من البيت وامي بتهديني وانا مش طايق نفسي وزهقت من المعامله بتاعت ابويا ليا
وقمت وسيبتهم ودخلت اوضتي وفتحت الكمبيوتر اعمل اي حاجه عليه ولقيت رساله من زينب حسين استغربت بتكلمني دلوقتي ليه ودخلت ارد عليها
زينب:ازيك يا زياد
انا:تمام الحمدل.....في حاجه ولا ايه
زينب:لا مفيش والل....بس. هو انا كلمتك في وقت مش مناسب طب خلاص اسفه ابقي اكلمك في وقت تاني
انا:حيلك حيلك ايه ياما مالك دخله بزعابيبك كده ليه اولا يستي انا قاعد فاضي ف ممكن نتكلم عادي ثانيا ان انا مش متعود حد يكلمني دلوقتي ثالثا بقي ان انا وانتي متكلمين الصبح ف مكنتش حاطط احتمال ان احنا نتكلم تاني انهارده
زينب:ومش حاطط احتمال ليه انشاء ال.... ان انتا تكلمني تاني هو انا وحشه للدرجاتي شكرا يا ذياد
انا:يا وليه مقصدش بس يعني احنا اول مقابله لينا كانت يعتبر خناقه وتاني كلام كنتي بتطمني عليا ف مفيش كلام نتكلم فيه
زينب:طب ماشي سلام
انا:خلاص يستي انتي قفشتي تاني ولا ايه طب انتي عامله ايه انهارده اكلتي ايه طيب علي الغداء
زينب:لا يشيخ كل بعقلي حلاوه المهم جاي بكره ولا لا
انا:مش عارف لسه بس احتمال كبير اني جاي عشان خاطرك انتي بس
زينب:خلاص هستنك في نفس المكان الاولاني تمام
انا:خلاص تمام يلا تصبحي علي خير
وبعد كدا قومت وقفلت الكمبيوتر ورحت اقعدت علي السرير بفكر في المشكله بتاعت اختي وهعمل ايه واللزج ابن المتناكه دا انا كنت ناقص وانا بفكر لقيت باب اوضتي بيخبط قومت افتح لقيت اختي اللي علي الباب دخلت وانا روحت قعدت مكاني علي السرير وهي جت قعدت معايا علي السرير وابتدااا الحوار. الاتي
اختي:انا اسفه
انا:اسفه اسفه علي ايه
اختي:لاني مفتحتش الباب ليك اول مخبط عليا وانتا من كتر مخبط عليا بابا عمل مشكله معاك انا اسفه ولقيت عينيها بتدمع
انا:ايه يا شفيق مالك بتعيط ليه بس (شفيق دي اختي بهزر معاها عشان تفك شويه)لا يحبيبتي انا مش زعلان انا كده كده متعود بس انا قلقت عليكي لما مرديتيش عليا واطمنت لما انتي طلعتي بعد كدا ولا يهمك بس هزعل بجد لو مقولتليش ليا علي اللي مزعلك
اختي:مفيش حاجه بس مدايقه شويه وكنت عايزه اقعد مع نفسي بس مفيش حاجه يعني
انا:عليا انا بردو يابت انتي دا انا حفظك صم دا انا اعرفك اكتر من نفسي وبعدين هو مش انا لما بكون مدايق من حاجه بقولك ليه انتي بقي بتخبي عني اللي مدايقك هو مش احنا اخوات وصحاب
اختي:مفيش حاجه يا ذياد بس كل الحكايه اني مدايقه شويه
انا:انجزي قولي بس ايه اللي مدايقك اممم بس انا عرفت ايه اللي مدايقك تلاقي علبة الاولويز بتاعتك خلصت خلاص يا ستي هجبلك واحده بكره
اختي:(فطسانه علي نفسها من الضحك)لم نفسك يا حيوان انتا وبطل قلت ادب بص هو حصل مشكله مع الدكتور بتاعي انهارده وعايز يسقطني(محكتش اللي حصل كله)بس ياسيدي دي كل المشكله وانا لو سقطت بابا مش هيرضي يخليني اعيد السنه دي وهيقعدني في البيت
انا:لالا خلاص انا هحاول اتصرف في الموضوع دا سيبيه عليا انا ليا واحد صحبي ابوه دكتور في الجامعه اللي انتي فيها وهروح اقوله يمكن يكون عارفه ويحاول يحل المشكله بتاعتك(انا ولا عندي صاحب ولا ابوصاحب ولا نيله بس هحاول اتصرف)
اختي وشها كان مسود لقيتها وشها ابيض وفرحت اوي وقامت تتنطط من الفرحه وجت حضنتني وانا كنت فرحان عشان هي فرحانه (احيه لو معرفتش اتصرف)وقامت وهي فرحانه وانا نمت عشان المدرسه تاني يوم الصبح ونمت وبعد شويه كنت قايم اشرب مايه سمعت صوت حد بيعيط
يا تري مين اللي بيعيط
وبكدا يكون الجزء التاني خلص
واتمني اني اكون وفيت بوعدي ليكم واني عملت اللي انتو قولتوا عليه
واللي عايز اي حاجه الكومنتات عندك صدعني معنديش مشكله:g014:
مفاجأة مش كده اي خدعه عشان تعرفوا اني طول مانا فاضي ممكن كل يوم جزء
ونبدااااااااا
الجزء الثالث
وقفنا الجزء اللي فات لما اختي كانت عندي في الاوضه وسابتني وراحت اوضتها وانا نمت وبعد شويه قمت اشرب مايه وسمعت صوت عياط عالي فجريت علي اوضة امي بس كانت الاوضة هاديه مفيش صوت فيها بعد كده رحت اوضة اختي سمعت صوت من عندها بس بعد كده لقيتها بتتكلم عادي وحد معاها في الاوضه فتحت عليها الباب من غير مخبط اشوف مين معاها ولقيت بسمه هي اللي بتعيط واول مشفتني مسحت دموعها ووشها فسالت اختي هو في ايه
اختي:مفيش حاجه وامشي اطلع برا دلوقتي
انا:لا مش طالع من هنا غير لما اعرف في ايه و بسمه مالها بتعيط ليه
وسيبتها ورحت علي بسمه واللي كانت عنيها حمرا من كتر العياط اخدتها في حضني وطبطبت عليها وبقولها مالك بس في ايه
(عادي يا جماعه هي بتعتبرني زي اخوها الصغير)
مين زعلك وهي ولا بترد عليا وانا مصمم انها تتكلم وفضلت اتكلم معاها واهدي فيها لغاية متكلمت
بسمه:اصل عمر انهارده اتخانق معايا وضربني في الشارع وسابني ومشي
(عمر دا حبيبها)وانا معملتش حاجه كل دا عشان قولتله ان واحد صاحبه كلمني وان رديت عليه بس هو دا اللي حصل
(وطبعا عزيزي القارئ الانسان مننا عامل زي الملح مينفعش ميدخلش في حاجه متخصهوش)
انا:خلاص اديني رقمه وانا هكلمه
بسمه:لا انا خلاص قطعت علاقتي بيه ومش عايزه اعرفه تاني
انا:طب خلاص اهدي كلب وغار ولا يهمك بس اديني رقمه
بسمه:التليفون عندك اهو خد الرقم منه
انا:خلاص ماشي
واخدت الرقم وسيبتهم وطلعت علي اوضتي اكمل نوم وبسمه روحت علي بيتها وتاني يوم الصبح صحيت وفطرت مع امي واختي ابويا كان مشي ونزلت بس مرحتش علي المدرسه رحت علي الجامعه بتاعت حنان واستنيتها لغاية مجت هي وبسمه ورحت انا عند البوابه للامن اللي واقف وعزمت عليه بسجاره وسألته علي الدكتور (اللزج)
الامن:هو عنده عماره في المنطقة( اللي انا ساكن فيها) وعنده ولد وبنت وكانت المفاجأة لما قالي (اللزج اسمه اصلا حسين)انه عند بنت اسمها زينب وولد اسمه عمر ومعروف عنه انه نسوانجي
انا:تشكر ياباشا
سيبتله علبة السجاير ومشيت انا اصلا مبشربش سجاير ورحت اشوف العمارة واسأل عليها ووصلت عندها ولقيت البواب (فلوسي راحت علي السجاير)
انا:سمو عليكو يا الحج
البواب:وعليكو يابني اؤمر
انا:الامر لل...ياحج كنت عايز اسأل علي واحد في المنطقه هنا اسمه حسين
البواب:حسين ايه يا بني
انا:معرفش بس اللي اعرفه انه عنده عماره هنا في المنطقه
البواب:اه تقصد استاذ حسين سلمان صاحب العماره دي
انا:(عملت متفاجأ)هي دي عمارته
البواب:اه يا ولدي عايز منه حاجه
انا:(طلعت سيجاره ودتهالو)
مفيش بسأل عليه اصل ابنه جاي يخطب اختي فكنت جاي اسأل عليه
البواب:بلاش يا ولدي اصل الراجل دا مش مظبوط وبتاع نسوان وابنه طالعله كل يوم او يومين يجيب نسوان اشكال والوان ويطلع بيهم العماره هنا بس في الدور الخامس وابنه في الرابع احسنلك بلاش اختك هتتبهدل معاهم
انا: تشكر ياحج وسبتله علبة السجاير وقمت روحت البيت وملقتش حد موجود ووقفت اتصل بامي عشان اشوفهم راحوا فين لقيت هاله بتفتح الباب وكانت لبسه بادي احمر ماسك عليها اوي وكولون اسود شفاف لو دققت كنت شوفت كسها وعليهم روب احمر
هاله:مشيو وسابوكي يا بطه لوحدك
انا:هههههه ايه الخفة دي
هاله:اصل عمتك تعبانه وابوك وامك راحولها ووصوني عليك لما تيجي اخليك تقعد عندي وانا مينفعش اكسر الوصيه ماشي يا زيزو
انا:وهو انا اقدر دا حتي يبقي عيب عليا ودخلت عندها وزنقتها ورا الباب
انا: وحشتيني اوي يا روحي ووحشني كسك اللي بينقط عسل دا ومسكتها من كسها
ومجرد ممسكتها من كسها بدا نفسها يقل وساحت في أيدي شلتها ودخلت بيها الاوضة وقلعت هدومي ونطيت عليها قلعتها هدومها وقفشت في شفايفها وببوسها وامص لسانها واعض غي شفايفها علي الخفيف وايدي سرحت علي بزازها الكبيرة افرك فيهم ونزلت علي رقبتها الحس فيها واعض حلمة ودانها وفضلت ابوس وانا نازل علي بزازها ارضع منهم وابوس واعمل دواير حوالين الحلمه وايدي التانيه نزلت علي كسها تدعك في زنبورها الصغير وادخل صوباعين في كسها وخلصت من بزازها ونزلت كسها اللي كان كله عسل وبدات بالزنبور اشفطه في بوقي واعضعض فيه لغايه مهي جابت اول مره ونزلت تاني الحس في كسها وصوابعي بتبعبص في طيزها ورا وطلعت علي شفايفها اللي زي العسل ابوس فيها وبعد كدا قمت ورحت علي وشها بزبري وحطيته في بوقها ومسكتها من راسها وارزع في بوقها اكني بنيكها واحشره غي زورها وطلعو كذا مره بعد كدا طلعتو وخليت ركبها علي الارض وبزازها علي السرير وحطيت زبري في كسها من ورا ودخلتو كلو مره واحده لقيتها صرخت بأعلى صوت عندها حسيت العماره كلها عرفت اني ان هاله بتتناك وفضلت ارزع فيها لحد مقربت اجيب رحت مهدي براحه وهي جابت عسلها بليت صوابعي من كسها وبدات ابعبص في طيزها ودخلت نص عقله لقيت راحت قمته علي صباعي بعد كده سابت طيزها ودخلت صباعي وفضلت ادخله واطلعه ودخلت التاني معاه وكانت طيزها وسعة وكملت نيك فيها لحد مجبت في كسها وهي نامت زي مهي وانا نمت جمبها وببص لقيت خيال تحت الباب قمت جري علي برا ولقيت الباب بيتقفل بصيت لقيت خالد بردو استنيت شويه وبصيت من خرم الباب لقيته مدخل خياره في طيزه وشغال رحت فاتح الباب عليه وداخل لقيته اتخض وجري يلبس رحت جاري عليه ومسكته
انا:ايه يا دودو مالك خايف ليه بس ايه عجبك اللي شوفته للدرجاتي
خالد:ابعد عني يا زياد ملكش دعوه بيا
انا:ليه بس منفسكش تجرب
خالد:لا منفسيش وابعد عني
انا:ايه هتصوت وتلم الناس وهتقولهم الحقوني انا شوفت زياد بينيك امي رحت انا كمان اريح نفسي بالخياره فجه وشافني وعايز ينيكني لا لا يا دودو معندكش حق
خالد:خلاص سيبني وامشي
انا:لا لا عيب اوعي تقول كدا ازعل منك
ورحت رزعه بعبوص خلاه ينط من مكانه
خالد:عيب يا زياد احنا رجاله زي بعض
انا:ولد عيب مفيش راجل في الاوضه دي دلوقتي غيري ماشي يا خوخه
خالد:انتا عايز ايه دلوقتي
انا:عايز اغيرلك الخيار بحاجه احسن منها بكتير
رحت مبعبصه تاني وفضلت ابعبصه لقتيه فك معايا شويه ومش ممانع رحت مدخل اربع صوابعي مع بعض والواد طيزه بحر ولا كأني دخلت حاجه
انا:الااا اومال مين ياخوخه اللي عمل فيكي كدا دا انتي فتحه طيزك نفق دا مين الجبار دا
خوخه:(خالد)صحابي هما اللي عمله فيا كدا
انا:طب ياخوخه وانتي جايه عندي وتبقي شريفه وبعدين من امتي الكلام دا
خوخه :من شهرين
انا:من شهرين وتعملي في نفسك كدا دا انتي فتحاها عرض بقي
رحت منزله علي ركبه وخليته يمصلي زبري بس الواد طلع كفأه الصراحه ولا اجدعها مومس الواد بلع زبري في بوقه وبدا يمص فيه ويطلع ويدخله بسرعه وبعد كدا يهدي وينزل علي البيوض ياخد كل واحده منهم في بوقه ويضرب علي التانيه بايده ويطلعها وياخده التانيه في بوقه ويعض عليهم لغاية مقربت اجيب لبني من كتر الهيجان اللي انا في وكنت اول مره اجرب انيك خولات(مش هينفع اقول رجاله)والموضوع جديد عليا رحت سحبه من بوقه وطلعته علي السرير في وضع الكلب والواد كل حاجه فيه بتترج هو عباره عن چيلي وبدات ادخله ورزعته مره واحده عشان يحس غي ماية البطيخ اللي ورا دي ولا كأني دخلت حاجه رحت جايب الخياره مع زبري غي طيزه وبدات ارزع فيه واضربه علي طيزه لغاية مبثت لونها ولا كس امه الاحمر وفضلت ارزع فيه وبزاز من كتر مهو طخين مدلدله فتعرف تمسكها فضلت اضربه وطلع بيحب العنف والساديه وكل مضربه يهيج انا زيط غيها وبدات اضرب فيه بالجامد وارزع زبري في طيزه والخياره طلعتها من طيزه وحطيتهاله في بوقه يمصها وفضلت انيك واضرب فيه تلت ساعه لغاية مجيت اجيب لبني ورحت مطلعه من طيزه وحطيتهالو في بوقه يمصه وانا انيكه في بوقه لغاية مجبتهم علي وشه وفضل يجيب بصباعهمن علي وشه ويحط في بوقه
خوخه:لبنك طعمه حلو اوي
انا:انبسطي يا شرموطي
خوخه:اه اوي انا اول مره اهيج كده
انا:قوليلي بقي يا لبوه مين اللي عمل فيكي كدا
خوخه:زي مقلتلك صحابي
انا:ازاي يعني نكوك غصب عنك ولا ايه اللي حصل
خوخه:انا هحكيلك
(عزيزي القارئ انا لما كنت عند بواب عمارة حسين شكيت ان بسمه مع الدكتور اللزج وعايزه تجيب رجل اختي بدليل انها اتحيلت علي اختي انها تروح للدكتور ولما راحوا سابتها تدخل لوحدها وهي مدخلتش معاها فقولت لازم امسك اي حاجه علي العيله الوسخه دي عشان اي حركه وسخه ف لما كنت بنيك هاله كنت بصورها بتليفوني ولما لقيت خالد بيتفرج فطلعت اجري اخدت الموبايل معايا عشان كنت ناوي انيكه واصوره والحوار دا كله متصور)
انا:احكي يا لبوه
نروح فلاش باك مع خوخه وهو اللي هيحكي